پایان نامه رشته روانشناسیپروژه روانشناسی

دانلود پایان نامه اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی-عاطفی-رفتاری بر افزایش عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پایان نامه ارشد روانشناسی تربیتی: بررسی اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی-عاطفی-رفتاری (REBT) بر افزایش عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش اموزان

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده
فصل اول – موضوع پژوهش
۱-۱    مقدمه
۱-۲    بیان مسأله
۱-۳    اهمیت و ضرورت انجام پژوهش
۱-۴  اهداف پژوهش
۱-۴-۱ هدف کلی
۱-۴-۲ اهداف جزئی
۱-۵ سؤال های تحقیق
۱-۶  فرضیه های پژوهش
۱-۷  تعریف واژه ها و اصطلاحات
۱-۷-۱  تعاریف مفهومی
۱-۷-۲ تعاریف عملیاتی
فصل دوم – پیشینه ی پژوهش
۲-۱ مقدمه
۲-۲ گستره نظری مسأله مورد پژوهش
۲- ۲-۱  مشاوره گروهی
۲-۲-۱- ۱ مفهوم مشاوره
۲-۲-۱-۲ مفهوم مشاوره گروهی
۲-۲- ۱-۳ ارزش های مشاوره گروهی
۲-۲-۱-۴ اهداف و مراحل کار در مشاوره گروهی
۲-۲-۱-۵ مزیت های مشاوره گروهی
۲-۲-۱-۶ سازمان دهی مشاوره گروهی
۲-۲-۱-۷ روش مشاوره گروهی
۲-۲-۱-۸  قوانین اساسی گروه در مشاوره گروهی
۲-۲-۱-۹    فرآیند مشاوره گروهی
۲-۲-۱-۱۰ عوامل درمانی در گروه
۲-۲-۱-۱۱ مشاوره گروهی با روش عقلانی- عاطفی- رفتاری
۲-۲-۱-۱۲  اهداف و فرآیند مشاوره عقلانی- عاطفی- رفتاری
۲-۲-۱-۱۳ فرآیند گروه های عقلانی- عاطفی- رفتاری
۲-۲-۲   مفهوم روش عقلانی- عاطفی- رفتاری REBT))
۲-۲-۲-۱ رویکرد عقلانی- عاطفی- رفتاری
۲-۲-۲-۲ دیدگاه الیس درباره ماهیت انسان
۲-۲-۲-۳  اصول شش گانه نظریه الیس
۲-۲-۲-۴ اصول سیزده گانه به مثابه معیارهایی برای سلامت روان شناختی
۲-۲-۲-۴-۱ رغبت فردی
۲-۲-۲-۴-۲ رغبت اجتماعی
۲-۲-۲-۴-۳ خود ـ تدبیری
۲-۲-۲-۴-۴ تحمل
۲-۲-۲-۴-۵ انعطاف پذیری
۲-۲-۲-۴-۶ پذیرش عدم اطمینان
۲-۲-۲-۴-۷  تعهد نسبت  به حرفه خلاق
۲-۲-۲-۴-۸ تفکر عملی
۲-۲-۲-۴-۹ پذیرش خود
۲-۲-۲-۴-۱۰ خطر نمودن
۲-۲-۲-۴-۱۱ لذت گرایی بلند ـ دامنه
۲-۲-۲-۴-۱۲ غیرـ آرمانگرایی (توجه به واقعیات)
۲-۲-۲-۴-۱۳  خود ـ مسئوولیتی برای آشفتگی خویش
۲-۲-۲-۵ مدل A.B.C  در نظریه الیس
۲-۲-۲-۶ عوامل بنیادی
۲-۲-۲-۶-۱ عوامل زیست شناختی
۲-۲-۲-۶-۲ عوامل اجتماعی
۲-۲-۲-۷  درمان عقلانی- عاطفی- رفتاری
۲-۲-۲-۸  اهداف روان درمانی
۲-۲-۲-۹  فرآیند درمان
۲-۲-۲-۹-۱ درمان شناختی
۲-۲-۲-۹-۲ درمان عاطفی
۲-۲-۲-۹-۳ درمان رفتاری
۲-۲-۲-۱۰ روش های شناختی REBT برای درمان
۲-۲-۲-۱۰-۱ خود اظهارات مواجهه ای منطقی
۲-۲-۲-۱۰-۲ روش های معنایی
۲-۲-۳ عزت نفس
۲-۲-۳-۱ ابعاد عزت نفس از نظر پوپ
۲-۲-۳-۱-۱ عزت نفس اجتماعی
۲-۲-۳-۱-۲ عزت نفس تحصیلی
۲-۲-۳-۱-۳ عزت نفس خانوادگی

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی-عاطفی-رفتاری بر افزایش عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر شهر بندرعباس می باشد. بدین منظور، ۳۲ نفر از دختران به شیوه تصادفی در دسترس انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. درمان عقلانی-عاطفی-رفتاری، طی ۸ جلسه هفتگی در شهر بندرعباس انجام شد. پرسشنامه عزت نفس در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون تکمیل شد. و در نهایت داده های جمع آوری شده به وسیله نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که میانگین نمرات عزت نفس در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه در مرحله پس آزمون، افزایش معناداری پیدا کرده است(۰۰۱/.=p). هم چنین نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که میانگین نمرات خرده مقیاس های عزت نفس خود، عزت نفس اجتماعی، عزت نفس تحصیلی و عزت نفس خانوادگی در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه در مرحله پس آزمون، افزایش معناداری پیدا کرده است(۰۰۱/.=p). همچنین نتایج تحلیل کوارانس نشان داد که میانگین نمرات، پیشرفت تحصیلی گروه آزمایش نسبت به گروه گواه در مرحله پس آزمون تفاوت معناداری پیدا نکرده است.

واژه های کلیدی: مشاوره گروهی به شیوه عقلانی-عاطفی-رفتاری، عزت نفس، پیشرفت تحصیلی.

۱-۱   مقدمه :

بی تردید یکی از هدف های مهم آموزش و پرورش پرداختن به جنبه ی شناختی شخصیت فراگیران و کمک به آن ها جهت پیشرفت تحصیلی در دروس مختلف است.  به عبارت دیگر، افزایش سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان یکی از هدف های عمده ی نظام های آموزشی می باشد؛

براین اساس، در پژوهش های انجام شده در حوزه ی روان شناسی تربیتی، متغیرهای شناختی مرتبط با پیشرفت تحصیلی، مثل هوش و توانایی، به طور گسترده ای مورد مطالعه قرارگرفته است )دیری[۱]، استرند[۲]، اسمیت[۳] و فرناندز[۴]، ۲۰۰۷). اما، در تقابل با باورهای معمول، هوش و توانایی تنها تعیین کننده های موفقیت تحصیلی نیستند )دوک [۵]  و مستر[۶]،۲۰۰۹). پژوهش ها نشان داده اند که روش های مشاوره گروهی نیز بر، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیرگذارند.

از دیگر سو، از لحاظ تاریخی پژوهش های روانشناختی بر جنبه های بیمارنگر و آسیب شناسانه متمرکز بوده است )اکین لیتل[۷] ، لیتل و دلیگاتی[۸] ، ۲۰۰۴). رویکردهای پژوهشی، جدید با الهام از روان شناسی مثبت نگر تأکید خود را بر توانمندی ها و کارکردهای بهینه ی انسان قرار داده اند )هوبنر [۹]، سلدو [۱۰]، اسمیت، و مک نایت [۱۱]؛۲۰۰۴ سلیگمن[۱۲] و سیک زنت میهالی [۱۳]، ۲۰۰۰). سازه هایی مثل عزت نفس و پیشرفت تحصیلی متغیرهایی هستند که در این میان مورد پژوهش قرار گرفته اند.

در این راستا، تلاش های پژوهشی جهت شناسایی متغیرهای تاثیرگذار برعزت نفس و عملکرد تحصیلی بر دو حوزه ی گسترده ی شناختی و عاطفی متمرکز بوده است. در حوزه ی شناختی، پژوهش های انجام گرفته به تاثیر نیرومند روش های مشاوره گروهی بر عزت نفس و عملکردتحصیلی اشاره کرده اند )دیری و همکاران، ۲۰۰۷).

به این سبب، امروزه در مدراس برآموزش و تقویت مهارت های مشاوره ای تاکید زیادی شده است )کوهن[۱۴]،۲۰۰۶). با این حال، این تمامی داستان نیست. در یک زمینه یابی اکثریت والدین در پاسخ به این سوال که دوست دارند مدرسه چه چیزهایی به فراگیران آموزش دهد، به رشد ویژگی های شخصیتی و عاطفی مانند مسئولیت پذیری، شادمانی و عزت نفس بالا در دانش آموزان اشاره کرده اند )کوهن، ۲۰۰۶)…

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی-عاطفی-رفتاری بر افزایش عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر شهر بندرعباس
تعداد صفحات پروژه :  ۱۴۶
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۴
حجم فایل:  ۴۲۰ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد – عزت نفس کوپر اسمیت
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی 
گرایش های مرتبط با این پروژه: روانشناسی تربیتی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی-عاطفی-رفتاری بر افزایش عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا