دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان نمونه پروپوزال مدیریت فناوری اطلاعات

نمونه پروپوزال آماده مدیریت فناوری اطلاعات

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

 

عنوان فارسی : ایجاد مدلی به منظور خوشه‌بندی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی بر مبنای سبک یادگیری و توانایی آنها با هدف ایجاد توصیه‌های شخصی شده

عنوان انگلیسی : Developing a Model to Cluster Learners in Elearning Environment Based on Their Learning Style and Ability in order to make personalized suggestion 

 

بیان مسأله :

در طی سال‌های اخیر، رشد و توسعه‌ی سریع فنّاوری اطلاعات درعرصه‌های آموزش، الگوی جدیدی تحت عنوان «یادگیری الکترونیکی» پدید آمده است. امروزه به کارگیری این فنّاوری در آموزش باعث شده که فرایند آموزش بتواند ورای محدودیت‌های زمانی، جغرافیایی و سیاسی جریان یابد. افزایش امکانات آموزشی برای یادگیرندگان در محیط‌های یادگیری حضوری، کم کردن هزینه‌ی آموزش و یادگیری، روزآمدتر کردن محتوا و مضامین درسی، امکان ارائه مطالب درسی با رویکرد «بگاه»، فراهم آوردن آموزش اثربخش و مقرون ‌به‌صرفه برای سازمان‌ها و شرکت‌ها و فراهم آوردن ابزاری گرانبها برای دانشجویان و دانش‌پژوهان کشورهای در حال توسعه که بهره‌گیری از روش‌های آموزشی کشور‌های توسعه یافته را ممکن می‌کند، نمونه‌هایی از مزایای یادگیری الکترونیکی است.

در آموزش یاددهنده-محور، محتوای دوره‌های آموزشی از قبل ایجاد و سپس در اختیار مخاطبان (یادگیرندگان) قرار می‌گیرد. لیکن بدیهی است که دوره‌ی آموزشی باید با توجه به نیازها و خصوصیات یادگیرنده طراحی شود. یاددهندگان (معلمان و استادان) معمولاً به طور ذهنی دریافته اند که تدریس خوب دارای چه ویژگی هایی است و با توجه به تجربه و حوزه ی دانش خود مفاد آموزشی را ایجاد کرده و در شبکه قرار می دهند . به همین دلیل بسیاری از یادگیرندگان نمی توانند درسپارهای متناسب با خود را در وب پیدا کنند. سامانه‌های یادگیری تطبیقی، جایگزینی را برای رویکرد قدیمی «یکی برای همه مناسب است» فراهم آورده و آموزش و یادگیری را به سمت محیطی پویا سوق می‌دهد.

از این رو پیدا کردن درس پاری متناسب با نیازهای یادگیرنده مسئله ی مهمی است که لازم است به شیوهای علمی مورد بحث قرار گیرد. یکی از مهمترین شاخصه های شخصی سازی در محیط یادگیری الکترونیکی توجه به سبک یادگیری یادگیرنده است. سبک یادگیری معرّف باورها، اولویت ها و رفتارهای ترجیحی در شیوه ی تعامل با یاد دهنده، سایر
یادگیرندگان و محتوای درس و همچنین نحوهی پردازش اطلاعات، پاسخ دهی و استفاده از محرک های موجود در زمینهی یادگیری، تمایل فرد به یادگیری و انطباق او با محیط که با عواملی همچون اضطراب، انگیزش و شخصیت در ارتباط بوده و یادگیرنده به منظور یادگیری در یک موقعیت معین به کار می برد، است.

 

 

.

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا