پایان نامه رشته حسابداریپروژه حسابداری

دانلود پروژه کاربرد هوش مصنوعی و سیستم های خبره در حسابداری و حسابرسی

پروژه کاربرد هوش مصنوعی و سیستم های خبره در حسابداری و حسابرسی

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

مقدمه

هوش مصنوعی

سامانه هاى خبره

انواع سامانه هاى خبره تحلیل مالی

برآورد اهمیت

گزارش حسابرسی

برنامه ریزی حسابرسی

مزایا و معایب سامانه هاى خبره

حسابرسی و سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی

تعریف سیستم های خبره

الگوهایی برای ارزیابی تاثیر استفاده حسابرسان از سیستمهای خبره

مزایای استفاده از سیستمهای خبره در حسابرسی

ارزیابی تاثیر سیستمهای خبره بر انواع گوناگون حسابرسی

شبکه‌های عصبی

هوش مصنوعی

کاربرد سیستم خبره

نیاز به یک پایگاه اطلاعات

حوزه‌های پیشنهادی برای تحقیقهای آینده و توسعه نرم‌افزار

نتیجه‌گیری

منابع

———-

مقدمه

حسابداری تقریباً اولین حوزه از تجارت است که ابزار و روشهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در آن به‌کار گرفته شده‌اند. اگر چه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ابتدا در سیستمهای حسابداری پایه به‌کار گرفته شدند، طولی نکشید که ثابت شد که بسته‌های الگو‌سازی مالی در جنبه‌های تحلیلی حسابداری بسیار سودمند می‌باشند.

پژوهشگران بر این عقیده بودند که سرعت وارد شدن فناوری اطلاعات و ارتباطات در حسابداری به‌صورت یک حرفه، به‌علت رویکرد محافظه‌کارانه شاغلان در این زمینه پایین تلقی می‌شود؛ اگر چه تا اواخر دهه ۹۰ میلادی، شاغلان این حرفه مجبور شده بودند تا فعالیتهای خود را به‌منظور ارتقای بهره‌وری، ایستادگی در برابر رقابت و کاهش هزینه‌ها، کامپیوتری کنند  (مانسون[۱] و همکاران، ۱۹۷۷؛ ۲۰۰۰).

ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌طور معمول در طیف وسیعی از وظایف ساده مثل محاسبات ریاضی تا وظایف پیچیده‌ای مثل تجزیه‌وتحلیل آماری و نمودار، استفاده می‌شوند.

این ابزار شامل مجموعه برنامه‌های حسابرسی (متشکل از بسته‌های نرم‌افزاری استاندارد و نرم‌افزارهای خاص)، فهرست وارسی، الگوهای لاجیت[۲]،  برنامه‌های پرس‌وجو حسابرسی (با قابلیت تحلیل و بررسی کامل داده)، مولفه‌های یکپارچه نظارت بر حسابرسی (روشهای برنامه‌ریزی‌شده که داده حقیقی و شرایط انجام کار را دائما بررسی می‌کنند)، سیستمهای خبره و الگوهای کنترل داخلی که معمولاً برای شناسایی نقاط قوت و ضعف یک سیستم به‌کار می‌روند، می‌باشند.

به‌علت پیشرفت مداوم در زمینه فناوری کامپیوتری، اغلب موسسه‌های بزرگ حسابرسی استفاده از هوش مصنوعی را در زمینه قضاوتهای حسابرسی به‌عنوان بخشی از سیستم های یکپارچه اتوماسیون حسابرسی خود در نظر گرفته‌اند. تمهیدات فناوری اطلاعات و ارتباطات مثل تبادل الکترونیکی داده‌ها، انتقال فایلهای الکترونیکی و پردازش تصویر به‌تدریج در حال جایگزینی روشهای سنتی حسابرسی و در نتیجه تغییر کامل کل فرایند حسابرسی می‌باشد.

به‌رغم تغییر شکلی که حرفه حسابرسی در یک‌قرن‌ونیم اخیر تجربه کرده، هدف اصلی حسابرسی همچنان به‌صورت ارائه نظری مستقل برای اشخاص ثالث در مورد حقیقت و درستی اطلاعات صورتهای مالی ارائه‌شده توسط مدیریت و تطبیق این اطلاعات با معیارهای قابل اجرای حسابداری و مقررات مربوط، باقی‌ مانده است.

بنابراین، حسابرسی متشکل از مجموعه اطلاعات فشرده‌ای درباره فعالیتهایی مثل جمع‌آوری، سازماندهی، پردازش، و ارزیابی داده به مقصود ارائه‌نظر (اظهارنظر) قابل اعتماد در مورد حسابها می‌باشد. این اظهارنظر نهایی حسابرسی معمولاً ترکیبی از قضاوتهای حسابرسی (بر پایه شواهد مرتبط، مقتضی، کافی و متقاعدکننده حسابرسی) در زمینه‌های گوناگون گزارشهای مالی می‌باشد.

توجه به کاربرد تکنیک های هوش مصنوعی و ابزارهای مدل سازی در حوزه ی کسب وکار به طور فزایند های در حال افزایش است. در چند دهه ی گذشته عناوین شبکه های عصبی، الگوریتم ژنتیک و منطق فازی از موضوعاتی بوده اند که توجه بسیاری از دانشگاهیان را به خود جلب کرده است. این مباحث به عنوان ابزاری نیرومند در حل مسایلی که دیگر با روش شناسی ها و شیو ه های سنتی قابل حل نبودند، شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: کاربرد هوش مصنوعی و سیستم های خبره درسیستم های حسابرسی و حسابداری
تعداد صفحات پروژه :  ۵۱
مقطع علمی : کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل:  ۱۰۸ کیلوبایت
رشته های مرتبط با پروژه: حسابداری

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” کاربرد هوش مصنوعی و سیستم های خبره در حسابداری و حسابرسی” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه حسابداری

دانلود پایان نامه حسابداری

دانلود مقالات حسابداری با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا