پایان نامه رشته روانشناسی

دانلود پروژه رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عادی و ممتاز

پایان نامه روانشناسی : رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش اموزان تیزهوش و عادی

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

صفحه

فصل اول

چکیده

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت تحقیق

بیان متغیر

تعریف مفهومی واژه ها

تعریف عملیاتی واژه ها

فصل دوم

(ادبیات تحقیق)

مقدمه

تاریخچه هوش

تعریف هوش

دیدگاه های نظری در مورد هوش هیجانی

دیدگاه بلاک هوش هیجانی

دیدگاه مایر و سالووی

دیدگاه استرنبرگ و گاردنر

دیدگاه ثرندایک

دیدگاه گلمن

مهارت های شناختی هوش هیجانی

مهارت های رفتاری هوش هیجانی

مبانی بنیادی مفهوم هوش هیجانی

مدل هوش هیجانی روون بار – آن

انواع هوش از نظر گاردنر

هوش از نظر ترستون

هوش از نظر گلمن

هیجان چیست

نقش برتری جانبی نمیکره ها در هیجان

ویژگی های هوش هیجانی در مردان و زنان

تأثیر ژنتیک در هوش هیجانی

تأثیر محیط در هوش هیجانی

انگیزش پیشرفت

پیشرفت تحصیلی و عوامل مؤثر بر آن کدام است

از جمله عوامل موفقیت در تحصیل کدامند

تکنیک های ایجاد انگیزش تحصیلی در دانش آموزان

آزمون های پیشرفت تحصیلی

هدف های کاربردی آزمون های پیشرفت تحصیلی

انواع آزمون های پیشرفت نحصیلی

پیشینه تحقیق

تحقیقات انجام شده در داخل کشور

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

فصل سوم

(روش اجرای تحقیق)

مقدمه

روش تحقیق

جامعه آماری

نمونه روش نمونه گیری

روش آماری

ابزار جمع آوری اطلاعات

روش اجرا و نمره گذاری آزمون هوش هیجانی بار – آن

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل چهارم

(یافته های تحقیق)

مقدمه

فصل پنجم

(بحث و نتیجه گیری)

مقدمه

پیشنهادات

محدودیت ها

پرسشنامه

منابع

———-

چکیده:‌

این پایان نامه نگاهی دارد به پدیده هوش که بارزترین فعالیت قوای ذهنی بشر است و قدرت سازگاری او با محیط را فراهم می آورد. واژه هوش کیفیت پدیده خاصی را که دارای حالت انتزاعی بوده و قابل رویت نیست بیان می کند. به عبارت دیگر هوش واژه ای است که برای نشان دادن یک متغیر غیر حسی که تنها از طریق خواص آن قابل تفسیر است به کار می رود. (گلمن ، ۱۹۹۵)

نظریه های مختلفی درباره هوش ارائه شده است که در یک تقسیم بندی کلی به کار می رود و به طور کلی به چهار نظریه روان سنجی ، عصبی ، زیستی ، نظریه رشدی و پردازش اطلاعات تقسیم می شوند.

در واقع این پژوهش که با عنوان بررسی رابطه هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ممتاز و عادی طرح گردید دارای یک متغیر مستقل (نمرات هوش هیجانی) و متغیر وابسته (پیشرفت تحصیلی) و متغیر تعدیل کننده (جنسیت) است در ابتدای پژوهش مقدمه ای بر مسئله مورد مطالعه ارائه شده است و سپس در مورد متغیرها و فرضیه های اصلی و فرعی پژوهش و پیشینه نظری آن به طور مفصل بحث شده است. اهداف تحقیق عبارت اند از:‌

۱- اهداف اصلی تحقیق:

هدف اصلی پژوهش تعیین رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه مدرسه عادی و تیزهوش استان گیلان است.

۲- اهداف فرعی تحقیق:

۱- بررسی رابطه بین هوش هیجانی دانش آموزان تیزهوش و عادی.

۲- بررسی رابطه بین هوش هیجانی دانش آموزان تیزهوش و پیشرفت تحصیلی.

۳- بررسی رابطه بین هوش هیجانی دانش آموزان عادی و پیشرفت تحصیلی.

در قسمت بعدی روش اجرای تحقیق مورد بحث واقع شده است. بدین صورت که (پژوهش از نوع مطالعات همبستگی بوده و برای آزمون رابطه بین متغیرها یک جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مدارس آزادی و تیزهوش استان گیلان است) که مدرسه آزادی شامل تعداد ۴۴۰ دانش آموز و از این تعداد ۸۰ نفر به عنوان نمونه و همچنین مدرسه تیزهوش شامل ۲۲۰ دانش آموز و از این تعداد هم ۸۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است.

به عبارتی می توان گفت تعداد ۱۶۰ نفر دانش آموز از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای مورد مطالعه در پژوهش تحت آزمون آماری قرار گرفته اند و ابزار اندازه گیری تحقیق هم پرسشنامه محقق ساخته ای است مشتمل بر ۹۰ سوال و ۱۵ خرده مقیاس ، که این پرسشنامه به نام پرسشنامه هوش هیجانی بار – ان نام گذاری شده است.

لازم به ذکر است این پژوهش دارای یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی می باشد و فرضیه های تحقیق به ترتیب عبارتند از:‌

فرضیه اصلی پژوهش:

۱- بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مدارس عادی و تیزهوش رابطه معنادار وجود دارد.

فرضیه های فرعی پژوهش:

۱- بین هوش هیجانی دانش آموزان تیزهوش و عادی تفاوت معناداری وجود دارد.

۲- بین هوش هیجانی دانش آموزان تیزهوش و پیشرفت تحصیلی آنها رابطه معنادار وجود دارد.

۳- بین هوش هیجانی دانش آموزان عادی و پیشرفت تحصیلی آنها رابطه معنادار وجود دارد.

برای تجزیه و تحلیل اطلاعات گردآوری شده از روش همبستگی پیرسون استفاده شده است و همچنین نتیجه و تجزیه و تحلیل آماری مراتب فوق بدین صورت بوده است که ؟؟

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی رابطه هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموز عادی و ممتاز دخترانه استان گیلان در سال ۹۳-۹۲
تعداد صفحات پروژه :  ۱۰۹
مقطع علمی : کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۳
حجم فایل: ۱۳۰ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عادی و ممتاز ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا