دانلود پروژه ارتباط اضطراب با تیپ های شخصیتی دانشجویان دختر
پروژه مشاوره : بررسی رابطه بین اضطراب و تیپ های شخصیتی دانشجویان دختر
پایان نامه مشاوره جهت اخذ درجه کارشناسی
بخشی از پروژه : |
فهرست:
پشگفتار چکیده فصل اول : طرح تحقیق مقدمه بیان مسئله ضرورت و اهمیت پژوهش موضوع تحقیق تعریف موضوع تحقیق هدف کلی اهداف فرعی فرضیه کلی فرضیات فرعی متغیرهای تحقیق محدودیت های تحقیق محیط پژوهش تعریف اصطلاحات و واژه ها تعریف اصطلاحات تخصصی تعریف عملیاتی فصل دوم : پیشینه تحقیق مقدمه اضطراب تعریف اضطراب ، جنبه ها و جلوه های مختلف آن اضطراب به عنوان پاسخ آموخته شده اضطراب در معنای نداشتن کنترل کنار آمدن با اضطراب شخصیت مضطرب اضطراب بنیادی : شالوده روان رنجوری نظریه های اضطراب ۱- نظریه روانکاوی (فروید) انواع اضطراب مکانیزمهای دفاعی علیه اضطراب سرکوبی و … جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید. ———- چکیده در این پژوهش رابطۀ بین اضطراب و تیپهای شخصیتی درون گرا و برون گرا مورد بررسی قرار گرفته است. به این منظور ۵۰ نفر از بین دانشجویان دختر رشتۀ مشاوره و راهنمایی، ورودی ۸۴ ، مقطع کارشناسی، دانشکدۀ روانشناسی و علوم اجتماعی، مجتمع ولیعصر، واحد تهران مرکز به عنوان گروه نمونه به روش تصادفی انتخاب گردید. ابزار پژوهش در مورد اضطراب دانشجویان، پرسشنامۀ اضطراب کتل است و در مورد تیپهای شخصیتی دانشجویان، مقیاس درونگرایی- برونگرایی میشل گوکلن است. فرضیۀ اصلی پژوهش این بود که بین اضطراب و تیپ درونگرا ، برونگرا و میانگرا رابطۀ معنی داری وجود دارد و با توجه به روش همبستگی پیرسون و آزمون توکی مشخص شد که بین اضطراب و ویژگی های شخصیتی ( درونگرا- برونگرا- میانگرا) رابطه معناداری وجود دارد. اصطلاعات کلیدی: اضطراب، درونگرایی، برونگرایی مقدمه از دیدگاه یونگ ( ۱۹۱۳ ) پدیدههای درونگرایی[۱] و برونگرایی[۲] دو جنبۀ مهم از شخصیت انسان را تشکیل میدهند. هنگامی که توجه به اشیاء یا امور خارج چنان شدید باشد که افعال ارادی و اعمال آدمی نتیجۀ ارزیابی ذهنی نباشد، بلکه معمول مناسبات امور و عوامل خارجی باشد، برونگرایی خوانده میشود ( سیاسی، علی اکبر، ۱۳۷۱، ص ۸۲ ) افراد درونگرا، از لحاظ روانی دارای سرعت فعالیت مغزی بالاتر ازحد طبیعی هستند و این امر سبب میشود که افراد درونگرا به قوای محرکه[۳] کمتر از حد طبیعی نیاز پیدا نمایند. افراد درونگرا ، دارای دیدگاه درونی و ذهنی هستند و آمادگی بیشتری را برای خود داری و تسلط بر نفس خویش از خود نشان میدهند. این افراد اوقات خود را به مطالعه و بیشتر در تنهایی سپری نموده و کمتر مایل به معاشرت با دیگران هستند. از سوی دیگر، افراد برونگرا دارای دیگاه عینی و خارجی هستند و سرعت فعالیت مغزی آنها پایینتر از حد طبیعی است، و میزان تسلط آنها بر نفس خود نسبت به افراد درونگرا کمتر است. شخصیتهای برونگرا خوش مشرب و اجتماعی هستند و فعالیتهای هیجان انگیز را دوست دارند. شخصیتهای درونگرا، احساساتشان را بیان نمیکنند و دوستان زیادی ندارند و همچنین ساکت و متفکر هستند. از سوی دیگر، اضطراب در سراسر طبقه بندی بیماریهای روانی به چشم میخورد. این اختلال بالاترین حد رنج روانی است و غالباً با ترس که دارای پارهای از خصیصههای روان شناختی و فیزیولوژیکی است متشبه میشود. اضطراب بدون آنکه به منزلۀ انگیزش باشد، در بیشتر موارد نیروی ایجاد اغتشاش و فروریختگی سازمان رفتارهاست. ( پروفسور ژ.کُراز، ترجمۀ دکتر منصور و دادستان، ۱۳۸۱، ص[۴] ۲۸ ) اضطراب یک ترس درونی شده است از اینکه مبادا تجارب درد آور تکرار شوند. از دیدگاه فروید، اضطراب هستۀ مرکزی روان نژندی و علامت اخطاری به خود است. |
.
مشخصات پروژه : | |
عنوان فارسی: بررسی رابطه بین اضطراب و تیپ های شخصیتی دانشجویان دختر |
|
تعداد صفحات پروژه : ۱۶۵ |
مقطع علمی : کارشناسی |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | چکیده: دارد |
مقدمه: دارد |
تصویر: ندارد |
منبع: دارد | سال پژوهش: ۱۳۸۷ |
حجم فایل: ۱۸۰ کیلوبایت | پرسشنامه : دارد |
رشته های مرتبط با پروژه: مشاوره |
.
خرید پروژه : |
جهت خرید پروژه ” ارتباط اضطراب با تیپ های شخصیتی دانشجویان دختر” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید |
.
مطالب مرتبط: |
دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره
دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |