پایان نامه رشته روانشناسیپروژه روانشناسی

دانلود پایان نامه مقایسه بحران هویت در دانش آموزان شنوا و ناشنوا

پروژه روانشناسی مقایسه بحران هویت در دانش آموزان عادی و دانش آموزان ناشنوا

پایان نامه روانشناسی جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :

فهرست:

چکیده
فصل اول : مقدمه پژوهش
۱-۱ مقدمه
۲-۱ بیان مسئله
ارتباط هویت با ناشنوایی
۴-۱ اهمیت پژوهش
۵-۱ ضرورت پژوهش
۶-۱ فرضیه های پژوهش
۷-۱ تعاریف مفهومی و عملیاتی
فصل دوم  : ادبیات و پیشینه پژوهش
۱-۲ مقدمه
۲-۲ ریشه تاریخی در مورد نوجوانی
۳-۲ آراء تحقیقات در مورد نوجوانی در قرن بیستم
۴-۲ تحقیقات در مورد همانند سازی و رابطه آن با نوجوانی و بحران هویت
۵-۲ آراء و تحقیقات اولیه و پایه ۱ در مورد «بحران هویت» و نوجوانان
۶-۲ تحقیقات اریکسون در مورد هویت و بحران هویت
۷-۲ هویت از دیدگاه گلاسر
۸-۲ رابطه متقابل «هویت یابی» و «بحران هویت»
۹-۲ هویت ازدیدگاه جیمز مارسیابورن
۱۰-۲ هویت از دیدگاه آدامز
۱۱-۲- آشنایی با صوت و حس شنوایی و تعاریف مربوط به ناشنوایی
تعاریف مربوط به ناشنوایی
تعاریف
رفتارهای نشانه ای نقص شنوایی
فصل سوم : روش پژوهش
۱-۳ مقدمه
۲-۳ جامعه آماری

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

بحران هویت از جمله مفاهیمی است که از دیرباز مورد توجه روانشناسان و جامعه شناسان قرار گرفته و تحقیقات گوناگونی پیرامون ابعاد گوناگون آن و عوامل موثر بر روی آن صورت گرفته است. روانشناسان بیشتر بحران هویت را در دوره نوجوانی و اثرات گذر او از نوجوانی به جوانی توجه کرده اند. و جامعه شناسان بحران هویت را در حالت گذر از جامعه سنتی به صنعتی،  این بحران را ریشه یابی می کنند.

در چرخه زندگی، دوره نوجوانی به منزله یکی از دوره های مهم محسوب میشود. گذر موفقیت آمیز از نوجوانی به بزرگسالی منوط به سازش یافتگی های روانشناختی، اجتماعی و زیست شناختی است. هدف این پژوهش مقایسه دانش آموزان ناشنوا و دانش آموزان عادی در ابعاد گوناگون ویژگی های هویتی بوده است. برای این هدف تعداد ۶۰ نفر از دانش آموزان ناشنوا و عادی منطقه ۱ تهران انتخاب شدند و به وسیله مقیاس سنجش هویت بنتون و آدامز مورد آزمایش قرار گرفتند.

با استفاده از آزمون آماری t برای گروه های مستقل فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. بعد از تحلیل داده ها اهم نتایج به شرح زیر بوده است:
۱-دانش آموزان ناشنوا در مقایسه با دانش آموزان عادی در هویت آشفته نمرات بالاتری داشته اند و تفاوت دو گروه معنی دار بوده است.
۲-بین دانش آموزان ناشنوا و عادی در هویت از پیش تعیین شده تفاوت معنی داری وجود نداشته است.
۳-بین دانش آموزان ناشنوا و عادی در هویت تاخیری تفاوت معنی دار وجود نداشته است.
۴-دانش آموزان عادی در مقایسه با دانش آموزان ناشنوا در هویت موفق از نمرات بالاتری برخوردار بودند و تفاوت دو گروه معنی دار بوده است.

مقدمه

خانواده کوچکترین جزء اجتماع است. اجتماعی که از خانواده های سالم تشکیل شده باشد. اجتماعی سالم خواهد بود و شرط آنکه خانواده ای سالم باشد، این است که افراد آن سالم باشند. لذا برای بهبود وضعیت اجتماع مهم ترین مسئله تلاش برای بهبود وضع خانواده و افراد آن است. خانواده اولین محیطی است که شخصیت کودک را شکل می دهد و محل انتقال سنت ها باورها و انواع مختلف شناخت هاست. کودک اولین قدم های اجتماعی شدن را در خانواده بر می دارد و در نهایت به موجودی اجتماعی تبدیل می شود. اولین هویت اجتماعی فرد در خانوداه فراهم می شود …

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  مقایسه بحران هویت در دانش آموزان عادی و دانش آموزان ناشنوا
تعداد صفحات پروژه : ۹۶
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۸۷
حجم فایل: ۱۰۰ کیلوبایت پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی
گرایش های مرتبط با این پروژه: کودکان استثنایی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” مقایسه بحران هویت در دانش آموزان عادی و دانش آموزان ناشنوا” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا