دانلود پایان نامه تاثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارت های روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی
پروژه علوم تربیتی و روانشناسی : بررسی تاثیر اموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارت های روانی – حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش اموزان دوره ابتدایی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
بخشی از پروژه : |
فهرست:
فصل اول: مقدمه مقدمه بیان مساله ضرورت و اهداف تحقیق اهداف پژوهش فرضیه های پژوهش تعاریف و اصطلاحات فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاصه ای از فصل دوم تاریخچه آموزش پیش دبستانی تعریف دوره پیش دبستانی ویژگیهای کودک در دوره پیش دبستانی اهداف دوره پیش دبستانی مهارتهای روانی ـ حرکتی در دوره دبستان تحول حرکت در کودکان دبستانی مهارتهای روانی ـ حرکتی سازگاری اجتماعی روابط با همسالان وظیفه مهد کودک و مراکز پیش دبستانی از دیدگاه آدلر پیشینه پژوهش و … جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید. ———- مقدمه موفقیت کودکان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد که آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه کردهاند. آمادگی کودکان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبههای مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری در تعیین موفقیت آنها در مدرسه نقش دارند. در گذشته، عقیده بسیاری بر این بود که ورود کودکان به دبستان، آغاز یادگیری و شکوفایی آنها در همه ابعاد رشد است. اما امروزه در پرتو تلاش صاحب نظران مختلف، مسیر تفکر و برنامه ریزی به سمت بارور کردن آموزشهای پیش از دبستان، به عنوان پیشنیاز ورود کودکان به مدرسه، تغییر کرده است. بیشک پیشرفت در ابعاد گوناگون رشد در سنین بالاتر و حتی مرحله زمینه سازی برای اصلاح اعمال و حرکات مختلف کودکان با توجه به پژوهشهای اخیر (برای مثال ویلیامز۱، ۱۹۸۳؛ به نقل از مفیدی، ۱۳۷۵)، نوعی دگرگونی اندیشه را در زمینه رشد جسمی و حرکتی کودکان در سالهای اولیه کودکی به وجود آورده است. در دو سه دهه اخیر نیز در بسیاری از موسسه های آموزشی و تربیتی (به ویژه در جامعه ما) تمایل و گرایش زیادی در چرخش تاکید از مهارتهای حرکتی و جسمی به سمت زمینههای رشد شناختی و ذهنی کودکان حس شده است (مفیدی، ۱۳۷۵). هر چند مهارتهای حرکتی و شناختی لازم و ملزوم یکدیگرند و در برخی از دیدگاههای رشد مثل تئوری پیاژه۲ (۱۳۷۴)، مهارتهای حرکتی زیربناء و لازمه مهارتهای شناختی هستند. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نکته که شکوفایی یک کشور از بستر آموز/ش و پرورش برمی خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش از دبستان، بیش از گذشته خود را نمایان می سازد. بنابراین لازم است که برنامه کیفی و کمی مناسب و در خور نیازهای جسمی و روانی برای کودکان پیشدبستانی، با توجه به ویژگیهای این دوره از رشد، تهیه و تدارک دیده شود. اما پیش نیاز برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این زمینه، انجام پژوهشهایی است از روش شناسی و مبنای نظری درستی برخوردار باشند تا با توجه به نتایج حاصله، بتوان تا حدودی نیازهای جامعه در این زمینه برطرف شود و گامهایی هر چند جزئی در زمینه بهبود وضعیت آموزشی و تربیتی برداشته شود. |
.
مشخصات پروژه : | |
عنوان فارسی: بررسی تاثیر اموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارت های روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش اموزان دوره ابتدایی |
|
تعداد صفحات پروژه : ۱۳۰ |
مقطع علمی : کارشناسی |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | چکیده: ندارد |
مقدمه: دارد |
تصویر: ندارد |
منبع: دارد | سال پژوهش: ۸۴ |
حجم فایل: ۱۳۸ کیلوبایت |
پرسشنامه: دارد |
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی ، علوم تربیتی |
.
خرید پروژه : |
جهت خرید پروژه “تاثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارت های دانش آموزان ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید |
.
مطالب مرتبط: |
دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |