دانلود پایان نامه رابطه توانمندسازی و ارتقای مهارت معلمان با در نظر گرفتن نقش میانجی کارآفرینی سازمانی
پروژه رابطه توانمندسازی و ارتقای مهارت معلمان با در نظر گرفتن نقش میانجی کارآفرینی سازمانی
بخشی از پروژه : |
فهرست:
فصل اول : کلیات تحقیق و … جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید. ———- چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه توانمندسازی معلمان و ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان با در نظر گرفتن نقش میانجی کارآفرینی سازمانی میباشد. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه معلمان مرد و زن آموزش و پرورش شهرستان بندرگز در سال ۱۳۹۴ است که از میان آنها ۲۴۸ نفر از ۶۷۸ نفر معلمان آموزش و پرورش شهرستان بندرگز استان گلستان به عنوان نمونه انتخاب گردید. تحقیق حاضر ازنظر هدف یک تحقیق کاربردی و ازنظر نحوهی گردآوری دادهها، یک تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی میباشد. بدین منظور جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان ایزدی و همکاران (۱۳۹۱)، پرسشنامه توانمندسازی معلمان میشرا (۱۹۹۲) و پرسشنامه استاندارد کارآفرینی سازمانی لئونیداس و همکاران (۲۰۰۷) استفادهشده است. روش تجزیه وتحلیل داده ها آمار توصیفی شامل میانگین انحراف استاندارد، خطای اندازه گیری و غیره و همچنین باتوجه به ساختار مفهومی تحقیق، روش مدل سازی معادلات ساختاری(SEM) وآماراستنباطی (تحلیل عاملی) بااستفاده از نرم افزار SPSS وLISREL انجام شد. یافته ها در این تحقیق نشان می دهد، بین توانمندسازی معلمان و کارآفرینی سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین کارآفرینی سازمانی و ارتقای مهارت های حرفه ای معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، بین توانمندسازی معلمان و ارتقای مهارت های حرفه ای معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و همچنین بین توانمندسازی معلمان و ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان از طریق کارآفرینی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. این نتایج در مطالعات دیگر نیز مورد تائید قرار گرفته است. واژههای کلیدی: توانمندسازی معلمان، ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان، کارآفرینی سازمانی، معلمان آموزش و پرورش شهرستان بندرگز. ۱-۱- مقدمه ازآنجاکه منابع انسانی باارزشترین عامل تولید و مهمترین سرمایه و منبع اصلی مزیت رقابتی و ایجادکننده قابلیتهای اساسی هر سازمانی به شمار میآید، یکی از مؤثرترین راههای دستیابی به مزیت رقابتی در شرایط فعلی، ارتقای مهارتهای حرفهای کارکنان سازمانها است. آنچه در راستای توسعه منابع انسانی اهمیت دارد این است که ارتقای منابع انسانی تنها با آموزشهای فنی و تخصصی حاصل نمیشود، بلکه باید از راههای گوناگون به توسعه آموزش کارکنان پرداخت و این مهم، جز با اعمال برنامههای راهبردی در قلمرو مدیریت منابع انسانی، امکانپذیر نخواهد بود. معلم در گذشته ، تنها یک وظیفه داشت و آن تربیت و نهادینه کردن افراد متعلق به یک کشور بود ؛ در حالی که امروز ، وظیفه اصلی معلم تبدیل فرد به شهروند ی جهانی است؛ شهروندی که متعلق به جامعه بین الملل در حال شدن است (درانی، ۱۳۸۴). انسجام در برنامههای توسعه منابع انسانی مستلزم توسعه برنامههای توانمندسازی معلمان است که مدیریت منابع انسانی نقش بسزایی در یکپارچهسازی و تلفیق این برنامهها برای ارائه الگوی مناسب توانمندسازی معلمان ایفا میکند. تاریخچه اولین تعریف اصطلاح «توانمندسازی» به سال ۱۷۸۸ میلادی (متن قانون اساسی ایالاتمتحده) برمیگردد که در آن، توانمندسازی را به عنوان «تفویض اختیار در نقش سازمانی خود میدانستند که این اختیار بایستی به فرد اعطا یا در نقش سازمانی او دیده شود» (ویلکینسون[۱]، ۲۰۰۳). توانمندسازی را میتوان زمینهای برای افزایش دیالوگها، تفکر انتقادی و فعالیت در گروههای کوچک تعریف کرد که اجازه دادن به فعالیتهایی، جهت حرکت به فراسوی تسهیم، تقسیم، پالایش تجربیات، تفکر، دیدن و گفتگوها از اجزای اصلی آن هستند. یکی از مزایای توانمندسازی منابع انسانی، خلق ابتکارات جدید و استفاده بیشتر از منابع فکری است و استفاده از نیروی خلاقیت معلمان برای ارتقای کارآفرینی در سازمانها ضروری است. باوجود نیروهای انسانی خلاق و توانمند، سازمان قادر است به نوآوری دست یابد و در عرصه رقابت دوام آورد. هدف اصلی کارآفرینی سازمانی، ایجاد پویایی، ساختار، فرهنگسازمانی رقابتی و منعطف، جهت روبرو شدن با بازارهای رقابتی است (ارگین و همکاران[۲]، ۲۰۰۴). واقعیت این است که اگر در سازمانها از وجود انسانهای خلاق، دانشگر، فرصت شناس و تبیینگر مسائل بیبهره باشیم، بسیاری از فرصتها و موقعیتها را از دست خواهیم داد. بدیهی است اگر در مدیریت منابع انسانی تغییری حاصل نشود، هر صنعتی محکوم به فنای حتمی است. پس برنامهریزی در راستای توانمندسازی منابع انسانی و کارآفرینی سازمانی، یکی از راهکارهای اساسی توسعه منابع انسانی و درنتیجه رسیدن به توسعه پایدار است که مدیران منابع انسانی در آن نقش به سزایی دارند. |
.
مشخصات پروژه : | |
عنوان فارسی: بررسی رابطه توانمندسازی معلمان و ارتقای مهارت های حرفه ای معلمان با درنظر گرفتن نقش میانجی کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: معلمان آموزش و پرورش شهرستان بندرگز) |
|
تعداد صفحات پروژه : ۱۳۲ |
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | چکیده: دارد |
مقدمه: دارد |
تصویر: دارد |
منبع: دارد | سال پژوهش: ۱۳۹۴ |
حجم فایل: ۱ مگابایت |
پرسشنامه: دارد |
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی ، علوم تربیتی | |
گرایش های مرتبط با این پروژه: تحقیقات اموزشی |
.
خرید پروژه : |
جهت خرید پروژه “رابطه توانمندسازی و ارتقای مهارت معلمان با در نظر گرفتن نقش میانجی کارآفرینی سازمانی ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید |
.
مطالب مرتبط: |
دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |