دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان پروپوزال کارشناسی ارشد علوم اجتماعی

دانلود رایگان نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد علوم اجتماعی

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

پروپوزال کارشناسی ارشد علوم اجتماعی

عنوان فارسی :  نقش شبکه های اجتماعی مجازی در مهار بحران های سیاسی با رویکرد پدافند غیرعامل

عنوان انگلیسی : ApplyingVirtual Social Networks in Restraining Political Crises, using Passive DefenseApproach

 

بیان مسئله پروپوزال کارشناسی ارشد علوم اجتماعی:

بحران وضعیتی است که در آن، یک سیستم یا بخش هایی از آن، مختل یا تهدید به اختلال شده و تغییرات ناگهانی یا مخرب در یک یا چند متغیر سیستمی اساسی باعث بی ثباتی کل سیستم میگرد.

رسانه ها به دلیل توانایی در جهت دهی به افکار عمومی، نقش اساسی در مراحل مختلف بحران ایفا می‌کنند. نقش دوگانه رسانه ها در بحران زایی و بحران زدایی، برجسته سازی و کوچک نمایی، امیدزایی و امیدزدایی و غیره دست کم برصاحبنظران این عرصه، پوشیده نیست. اما به نظر می رسد در کشور ما ،تاکنون  از ابزار رسانه و ظرفیت استثنایی آن برای مدیریت آنها بخوبی استفاده نشده است. 

عوامل بسیاری در این ماجرا دخیل هستند؛میزان حرفه ای گرایی، نوع نظام رسانه ای حاکم، پایگاه ایدئولوژیکی، میزان استقلال یا وابستگی به حاکمیت، سابقه بحران،  نوع عملکرد رقبا و غیره از جمله عواملی هستند که کارکردهای متفاوت رسانه را در بحران ها موجب می شوند ؛ این کارکردها می تواند از تقویت همبستگی و وفاق ملی، جلب کمک های مردمی و مشارکت در حل بحران، تقلیل بحران با کارکردهای آموزشی، فرهنگی و سیاسی پیشگیرانه، توجیه و پذیرش بحران، انکار بحران و غیره و یا تشدید بحران برای نیل به اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وغیره باشد.

نقش رسانه‌ها در بحران‌های سیاسی مشکل‌تر و غامض‌تر از برخورد با بحران‌های دیگر است. زیرا رسانه‌ها در ایجاد برخی بحران‌های سیاسی نقش اصلی و اساسی را ایفا می‌کنند. به این معنا که رسانه‌ها آگاهی شهروندان در خصوص مسائل سیاسی و وجود نظام‌های سیاسی بهتر و کارآمد‌تر را بالا می‌برند و در عین حال نقاط ضعف نظام‌های سیاسی موجود را در معرض نمایش قرار می‌دهند. این امر و مقایسه آن در ذهن شهروندان عامل اصلی ایجاد بحران‌های سیاسی محسوب می‌شود.

به این ترتیب انتظارات و توقعات شهروندان از حاکمیت روز افزون شده ولی دولت‌ها و نظام‌های سیاسی توان انطباق با این توقعات را ندارند و این فاصله بین شهروندان و نظام‌های سیاسی، بحران سیاسی محسوب می‌شود. شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین و مدرن‌ترین ابزارها و رسانه‌های ارتباط جمعی‌اند، نقش جدی و تأثیرگذار این گونه پایگاه‌های اینترنتی در اطلاع‌رسانی سریع و گسترده، جایگاه ویژه‌ای را برای این دسته از پایگاه‌ها به وجود آورده است. یکی از پیامدها و نتایج مهم حضور و مشارکت کاربران در این شبکه‌ها، فراهم‌آوری زمینه حرکت‌های جمعی و بحران‌‌ها و یا در نقطه مقابل، مهار آن‌ است.

 

 

.

 
 

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا