پایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه علوم تربیتیپروژه روانشناسیپروژه علوم تربیتی

دانلود پروژه بررسی رابطه هوش هیجانی با شادکامی در دانش آموزان متوسطه

پروژه بررسی رابطه بین هوش هیجانی وشادکامی در دانش آموزان متوسطه شهرستان لامرد

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده

فصل اول : طرح تحقیق

۱-۱ : مقدمه

۲-۱  : بیان مسله

۳-۱ : اهمیت موضوع

۴-۱ : سوالات پژوهشی

۵-۱ : تعریف عملیاتی واژه ها

فصل دوم: پیشنه ی تحقیق

۱-۲ :  اعتماد به نفس بیرونی

۲-۲  : بهترین راه برای تقویت اعتماد به نفس بیرونی

۳-۲: اعتماد به نفس درونی

۱-۳-۲ : تعریف عزت نفس

فصل سوم:روش تحقیق

۱-۳  :  روش تحقیق

۲-۳ : جامعه آماری

۳-۳ : روش نمونه گیری

۴-۳  : ابزار سنجش

۵-۳ : روش جمع آواری اطلاعات

۶-۳ : روش تجزیه و تحصیل اطلاعات

فصل چهارم:نتایج تحقیق

۱-۴ : توزیع فراوان جنست

۲-۴: شاخصهای توصیفی عزت نفس و یادگیری

۳-۴ : شاخصهای توصیفی عزت نفس و یادگیری برای دختران و پسران

۴-۴: همبستگی عزت نفس با یادگیری

۵-۴: بین عزت نفس و یادگیری در دانش آموزان پسر رابطه معکوس وجود دارد

۶-۴: همبستگی عزت نفس با یادگیری در پسران

۷-۴: بین عزت نفس و یادگیری دانش آموزان دختر رابطه معکوس وجود دارد

۸-۴: همبستگی عزت نفس با یادگیری در دختران

۹-۴: آزمون T برای مقایسه میانگین عزت نفس دختران و پسران

۱۰-۴: آزمون T برای مقایسه میانگین یادگیری دختران و پسران

فصل پنجم :

۱-  ۵  :  نتیجه گیری و بحث

۲-۵ : محدودیت ها

۳-۵ : پیشنهادات

منابع و ماخذ

پرسشنامه

———-

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش هیجانی وشادکامی در دانش آموزان متوسطه شهرستان لامرد بود . بدین منظور ازجامعه آماری دانش آموز ان ۲۰۰ نفر بطور تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند . دراین پژوهش از پرسشنامه هوش هیجانی و شادکامی آکسفورد استفاده شد .

نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین هوش هیجانی و شادکامی  ارتباط معنادار دارد.

نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که هوش هیجانی و شادکامی  در مجموع ۵۴ درصد شادکامی آنان را به طورمعناداری تبیین می کند.

مقدمه

نقش و کارگر مدارس در آستانه هزاره ی سوم میلادی تغییر و جهش چشمگیری پیدا کرده است افزدن برایفای نقش سنتی مدارس مبنی بر تربیت افرادی فرهیخته مدارس عهده‌دار پرورش شهروندانی مسوؤل و رشد یافته و برخوردار از مهارت‌های اجتماعی و عاطفی نیز هستند (پلیتری[۱]، ۲۰۰۶). از این‌رو توجّه جدّی و همه جانبه به عواملی که بستر لازم جهت دستیابی به این هدف را فراهم می‌سازند، اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. بدین منظور توجّه جدّی به رشد عاطفی و اجتماعی دانش‌آموزان یکی از راهبردهای اساسی در نیل به این هدف بشمار می‌رود.

رویکرد یادگیری اجتماعی- عاطفی[۲] مبتنی بر این باور است که کلیه فرایندها و بخش‌های یک نظام آموزشی اعمّ از طرّاحی و برنامه‌ریزی آموزشی و درسی، مدیران، معلّمان، کارکنان، و مطالب و موضوعات درسی می‌بایست در خدمت آموزش و بهبود مهارت‌های اجتماعی و عاطفی یادگیرندگان، ‌قرار گیرند. آموزش مهارت‌های هوش هیجانی «قطعه گمشده» آموزش‌های اجتماعی و هیجانی است که از ذهن بسیاری از معلمان مغفول مانده است. محیط اجتماعی مدرسه نمونه کوچکی از نظام اجتماعی جامعه تلقی می‌گردد. روابطی که دانش‌آموزان با معلمان و همسالان خود در مدارس برقرار می‌کنند، نقش اساسی در اکتساب نگرش‌ها، باورها و ارزش‌های بنیادین اجتماعی دارد و درک دانش‌آموزان را از جامعه و محیطی که در آن قرار دارند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدرسه یکی از مهمترین بافت‌های یادگیری مهارت‌های هیجانی است. آموزش هیجانی می‌تواند از طریق گستره‌ای از تلاش‌ها مانند آموزش کلاسی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، جو و شرایط حمایتی مدرسه، و درگیر کردن دانش‌آموزان، معلمان و والدین در فعالیت‌های اجتماعی صورت گیرد. در صورتی که فرآیند اجتماعی شدن و رشد مهارت‌های هیجانی در محیط اولیه خانواده مطلوب نباشد، این امکان وجود دارد تا مدارس از طریق آموزش‌های ترمیمی به جبران این کاستی‌ها بپردازند. براین اساس بسیاری از مربیان و روانشناسان نسبت به توجه و توسعه آموزش مهارت‌های اجتماعی و هیجانی در مدارس تاکید کرده‌اند (به نقل از مایر و سالووی، ۱۹۹۷)…

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی رابطه بین هوش هیجانی وشادکامی در دانش آموزان متوسطه شهرستان لامرد
تعداد صفحات پروژه :  ۸۳
مقطع علمی : کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل: ۴۴۰ کیلوبایت
پرسشنامه : دارد
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی ، علوم تربیتی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” بررسی رابطه بین هوش هیجانی وشادکامی در دانش آموزان متوسطه شهرستان لامرد” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:
دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا