دانلود پروژه اثرات مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری در کاهش اضطراب کودکان
پروژه مشاوره و روانشناسی : اثرات مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری در کاهش اضطراب کودکان
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
بخشی از پروژه : |
فهرست:
چکیده فصل اول کلیات پژوهش مقدمه بیان مسئله اهداف پژوهش پرسشها و فرضیههای پژوهش فرضیههای تحقیق: تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها اضطراب کودکان فصل دوم ادبیات پیشینه پژوهش مقدمه الف – مبانی نظری اضطراب کودکی تعریف و طبقه بندی اضطراب علائم رایج اضطراب انواع ترسهای دوران کودکی نوزادی اوایل کودکی کودک مدرسهای نگرانی ترس در برابر اضطراب علائم عمومی اضطراب در کودکان اختلالهای اضطرابی در کودکان اختلال اضطراب جدایی اختلال وحشتزدگی هراسها اختلال اضطراب فراگیر (GAD) اختلال وسواس فکری و عملی اختلال فشار روانی پس از سانحه مفهوم سازی عمومی اختلالهای اضطرابی همه گیر شناسی اختلالهای اضطرابی کودکان و نوجوانی و … جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید. ———- چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیرات مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری درکاهش نشانههای اضطراب کودکان دارای اختلالهای اضطرابی و افزایش توانمندی آنها در رویارویی با مشکلات و غلبه بر نگرانیهایشان بوده است . فرضیههای تحقیق به شرح زیرمی باشد : فرضیه اصلی: مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی- رفتاری منجر به کاهش اضطراب کودکان آنها میشود. فرضیههای فرعی: ۱٫ مشاوره گروهی والدین کودکان مضطرب منجر به کاهش اضطراب فراگیر کودکان میشود. ۲٫ مشاوره گروهی والدین کودکان مضطرب منجر به کاهش اضطراب جدایی کودکان میشود. ۳٫ مشاوره گروهی والدین کودکان مضطرب منجر به کاهش هراس اجتماعی کودکان میشود. جامعه ی مورد مطالعه در این پژوهش دانش آموزان دختر پایه اول تا چهارم ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی ۸۸-─۸۷ بودهاند. در این پژوهش از نمونه در دسترس استفاده شد تعداد ۶۰ دانش آموز مضطرب که به وسیله ی آزمون CSI4 که اضطراب آنها از نقطه برش بیشتر بود به عنوان نمونه انتخاب شدند . این ۶۰ دانش آموز از بین ۶۰۰ دانش آموز سه مدرسه در مناطق (۱۸و ۶ و ۱) آموزش و پرورش تهران انتخاب شدند . و از بین دانش آموزان انتخاب شده درگروه نمونه ۳۰ دانش آموز بطور تصادفی در گروه آزمایش و ۳۰دانش آموز در گروه گواه قرار گرفت . ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه علایم مرض کودکان برای شناسایی کودکان دارای اختلال اضطراب (فراگیر – جدایی و هراس اجتماعی ) بوده است . در چهارچوب روش پژوهشی شبه آزمایشی و طرح پژوهش پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل ۶۰ نفر از کودکان مضطرب به طور تصادفی در ۲ گروه جای گرفتند . والدین گروه آزمایشی به مدت ۱۰ جلسه ۹۰ دقیقهای تحت برنامه مشاوره گروهی به شیوه شناختی رفتاری ، برای کنترل اضطراب قرار گرفتند . پس از این دوره آموزشی پس از دو هفته دوباره از هر دو گروه آزمون [۱]CSI4 گرفته شد و نمرات ۲ گروه با استفاده از روش تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری بر کاهش اضطراب ( جدایی – فراگیر – هراس اجتماعی ) کودکان موثر بوده است . |
.
مشخصات پروژه : | |
عنوان فارسی: بررسی تاثیرات مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری درکاهش اضطراب کودکان |
|
تعداد صفحات پروژه : ۱۸۵ |
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | چکیده: دارد |
مقدمه: دارد |
تصویر: ندارد |
منبع: دارد | سال پژوهش: —- |
حجم فایل: ۲۳۶ کیلوبایت |
پرسشنامه: دارد |
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی ، علوم تربیتی |
.
خرید پروژه : |
جهت خرید پروژه ” اثرات مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری در کاهش اضطراب کودکان” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید |
.
مطالب مرتبط: |
دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |