دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان پروپوزال جامعه شناسی

نمونه پروپوزال آماده رشته جامعه شناسی

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

 

عنوان : اندازه­گیری فساد اداری در ایران بر پایه اندازه‌گیری ادراک و تجربه فساد

 

بیان مسئله

همه کشورهای جهان به درجاتی با پدیده فساد اداری و مالی درگیر هستند . فساد گذشته از آ ن که از نظر اخلاقی ناپسند است، بیشتر به آن علت که سبب بروز بسیاری ناکارآمدی ها و دشواری ها برای توسعه اجتماعی و اقتصادی می شود به کانون توجه بسیاری از اقتصاددانان، متخصصان علوم سیاسی و محققان علوم اداری تبدیل شده است. عمده تحقیقات درباره فساد بر چند مسأله متمرکز شده است : تعریف، علل بروز، پی آمدها و سنجش فساد . از میان این موضوعات، بحث درباره علل بروز و پی آمدهای فساد سابقه بیشتری دارد، لیکن از دهه ۱۹۸۰ بحث سنجش فساد به طور جدی مطرح شده است . مرور ادبیات مربوط به سنجش فساد – آن چه که در فاز اول همین تحقیق انجام شد – نشان داد که سنجش فساد به شیوه های گوناگونی صورت می گیرد و هر یک دارای معایب و مزایایی هستند و داده های حاصل از آنها کاربردهای خاصی دارد. در فاز اول این تحقیق، بر مبنای مرور انجام شده بر ادبیات مربوط به سنجش فساد، طرحی برای سنجش گام به گام فساد در ایران پیشنهاد شده بود .

در این طرح، پیش بینی شده بود که ابتدا سازمانی برای سنجش فساد به طور مداوم و دوره ای ایجاد شود و مسئولیت سنجش فساد به صورت متمرکز به این سازمان محول گردد . بر اساس همین طرح، گام دوم عبارت بود از انتقال دانش مرتبط با سنجش فساد به کشور؛ و گام سوم نیز سنجش فساد از طریق دو شیوه سنجش ادراک و تجربه فساد را شامل می شد.

تصمیم گیری درباره انجام گام اول – یعنی ایجاد سازمانی برای سنجش دائمی فساد – امری زمان بر است، اما می توان در قالب یک طرح پژوهشی، نسبت به اجرای بخشی از گام دوم و انجام گام سوم اقدام کرد . به عبارتی، اقدام برای سنجش ادراک و تجربه فساد، نیازمند انتقال دانش تخصصی مرتبط با شیوه های متداول و تا حد ممکن دقیق سنجش بر مبنای ادراک و تجربه فساد است و علاوه بر آن به بررسی تطبیقی درباره تجربه های مشابه در کشورهای دیگر نیز نیاز دارد.

 

 

.

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول
 

دانلود رایگان پروپوزال آماده جامعه شناسی ,نمونه پروپوزال ارشد جامعه شناسی ,دانلود پایان نامه ارشد جامعه شناسی ,دانلود رایگان نمونه پروپوزال جامعه شناسی ,پایان نامه جامعه شناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا