دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان نمونه پروپوزال تربیت بدنی

نمونه پروپوزال آماده رشته تربیت بدنی

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

 

عنوان فارسی : بررسی انتقال دو جانبه در مهارت دریبل فوتبال از پای برتر به پای غیر برتر و بالعکس

عنوان انگلیسی :  The study of bilateral transfer in Football dribble skill from the non-dominant on dominant hand and conversely

 

بیان مسأله :

از آنجا که مهارتها بخش عمده ای از زندگی انسان را تشکیل میدهند، دانشمندان و علمای تعلیم و تربیت طی قرنها سعی فراوان کرده اند تا عوامل مشخص کنند های را که بر اجرا اثر میگذارد، شناسایی کنند (اشمیت و لی، ۲۰۰۵ .)

دانش بدست آمده کاربردهای فراوانی در جنبه های مختلف زندگی انسان فراهم کرده است که شامل بهبود و پیشرفت اجراهای ورزشی و فعالیتهای بدنی نیز میشود. نکات مهم کاربردی در امر آموزش تربیت بدنی که شامل روشهای کارامد در آموزش مهارتها و انتقال آنها به وضعیت و حالات مختلف زندگی میشود، توجه اصلی را به خود معطوف داشته است. همچنین این روشهای کاربردی به منظور بهبود اجراهای ورزشی در سطح عالی قابل استفاده هستند. بدیهی است آنچه اکثر مربیان در حین آموزش مهارتها به طرق مختلف دنبال میکنند، یادگیری و اجرای آنهاست. یکی از اهداف اصلی در یادگیری حرکتی، شناخت متغیرهایی است که در بیشینه سازی یادگیری نقش دارند )اشمیت و ریسبرگ، ۲۰۰۸ .)
با گذشت زمان در زمینه کسب مهارتهای حرکتی، پیشرفتهای زیادی حاصل شده است. مسائلی مانند شیوه تمرین، نوع تمرین و نقشی که این عوامل در یادگیری مهارتهای حرکتی دارند، توجه زیادی را به خود اختصاص داده است(حمایت طلب و همکاران،۱۳۸۶).

از آنجایی که پیشرفت سریع مبتدیان در یادگیری مهارت های ورزشی و برتری افراد ماهر در اجرای تکنیک های ورزشی، به استفاده از اندام های مختلف بدن بستگی دارد (سند گل،۱۳۷۲ ،) برای کسب موفقیت بیشتر در رشته های مختلف ورزشی، باید با دو عضو قرینه ی بدن، به طور یکسان تمرین نمود، اما به دلیل عواملی چون محدودیت زمان آموزش، این امر میسر نمیباشد. پس، از اصل انتقال دو طرفه می توان در زمینه مهارت های ورزشی سود جست. به دلیل اهمیت گسترده انتقال یادیگری باید پدیده انتقال دو سویه را بخشی از بنیاد مفهوم یادگیری حرکتی دانست. هنگامی که انتقال یادگیری به یادگیری یک تکلیف اما با اندام دگرسو مربوط باشد، انتقال دوجانبه نامیده می شود (مگیل، ۲۰۱۱ .) انتقال دو جانبه معمولا اینگونه تعریف می شود، کسب کردن یا از دست دادن در اجرای یک تکلیف با اندامی که معمولا در تمرین یا تجربه کردن تکلیف به کار گرفته نمی شود )ریسبرگ و همکاران، ۲۰۰۵).

 

.

 
 

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول
 
پروپوزال تربیت بدنی ,پروپوزال تربیت بدنی pdf ,دانلود رایگان پروپوزال فیزیولوژی ورزشی ,پروپوزال نویسی تربیت بدنی ,نمونه پروپوزال تغذیه ورزشی ,یک نمونه پروپوزال مدیریت ورزشی ,نمونه پروپوزال حرکات اصلاحی ,نمونه پروپوزال ارشد فیزیولوژی ورزشی ,پروپوزال فیزیولوژی ورزشی رایگان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا