دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان پروپوزال زیست شناسی

نمونه پروپوزال آماده زیست شناسی

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

عنوان فارسی : طراحی، ساخت و تعیین ویژگی یک آنزیم تری گلیسرید لیپاز جدید باکتریایی از طریق جهش زایی هدفمند

عنوان انگلیسی : Design, development and characterization of a novel bacterial triglyceride lipase enzyme through site-directed mutagenesis

 

بیان مسأله :

لیپازها از لحاظ ساختاری عضو خانواده بزرگ βα/ هیدرولازها می‌باشند. ساختار معمول βα/ هیدرولازها دارای ۸ زنجیره موازی β (که فقط زنجیره دوم در جهت موازی مخالف قرار گرفته است) و تعدادی مارپیچ α است. این ۸ زنجیره β صفحه‌ای را می‌سازند که مایل است و منجر به ایجاد زاویه ۹۰ درجه‌ای بین اولین زنجیره و آخرین زنجیره β می‌شود. در دو طرف این صفحه β زنجیزه‌های α قرار می‌گیرند.

این مارپیچ‌ها به صورتی قرار می‌گیرند که اولین و آخرین مارپیچ α در یک سوی صفحه β مرکزی و سایر زنجیره‌های α در سوی دیگر آن قرار می‌گیرند. فعالیت α/β هیدرولازها بر پایه یک جایگاه سه‌تایی کاتالیزی است که شامل: یک اسید‌آمینه هسته‌دوست (سرین، سیستئین یا آسپارتات)، یک اسیدآمینه اسیدی (آسپارتات یا گلوتامات) و اسیدآمینه هیستیدین می‌باشد. این سه اسیدآمینه در ساختار اولیه α/β هیدرولازها به ترتیب اسیدآمینه هسته‌دوست، اسیدآمینه اسیدی و هیستیدین نام دارند که اسیدآمینه هسته دوست سرین معمولاً در پنتا پپتید حفظ شده Gly-X-Ser-X-Gly قرار دارد.

این توالی در بسیاری از لیپازهای میکروبی حفاضت شده می باشد. در این آنزیم همانند سایر لیپازهای باسیلوسی گلیسین اول پنتاپپتید Gly-X-Ser-X-Gly ناحیه هسته دوست، با یک آلانین جایگزین شده است (Ala-Xaa-Ser-Xaa-Gly). این توالی ناحیه زانوی هسته دوست بین مارپیچ α۴ و زنجیره β۵ در عمق هسته مرکزی قرار گرفته است.

در این توالیXaa به ترتیب اسیدآمینه هیستیدین و اسیدآمینه گلوتامات می‌باشند. در این تحقیق برای پی بردن به علت تفاوت این توالی پنتاپپتیدی در آنزیم لیپاز باسیلوس ترموکاتنولاتوس، با اعمال جهش در ژن تولید کننده آنزیم برآنیم که دریابیم چرا باوجود conserve بودن این توالی، در این گونه باکتریایی تفاوت هایی مشاهده می شود. از اینرو این توالی با موارد مشابه در دیگر گونه ها که لیپاز مطلوبی دارند و در بیوتکنولوژی به وفور استفاده می شوند جایگزین می گردد. همچنین برآنیم که اثر این تغییرات را در تغییر ساختمان فضایی و خصوصیات کینتیکی آنزیم بررسی نماییم.

 

.

 
 

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول

نمونه پروپوزال زیست شناسی ,دانلود رایگان پروپوزال زیست شناسی ,پروپوزال زیست شناسی ,نمونه پروپوزال رایگان زیست شناسی ,دانلود رایگان پروپوزال آماده زیست شناسی ,دانلود رایگان نمونه پروپوزال زیست شناسی ,دانلود پروپوزال زیست شناسی ,چند نمونه پروپوزال زیست شناسی ,دانلود نمونه پروپوزال زیست شناسی ,پروپوزال زیست شناسی pdf ,پروپوزال زیست شناسی ,نمونه پروپوزال ارشد ژنتیک ,دانلود پروپوزال ارشد میکروبیولوژی ,نمونه یک پروپوزال رشته میکروبیولوژی ,دانلود رایگان پروپوزال ژنتیک ,موضوع پروپوزال میکروبیولوژی ,پروپوزال بیوشیمی ,دانلود رایگان پایان نامه زیست شناسی ,پروپوزال آماده ژنتیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا